Nasza strona używa plików cookies. Przeczytaj Politykę prywatności. Zamknij
Informacja o sprawach tel. 81 53 10 728×
POSTĘPOWANIE MEDIACYJNE
Postępowanie mediacyjne do postępowania sądowoadministracyjnego zostało wprowadzone ustawą z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.) i znajduje swoje uregulowanie w art. 115 - 117. Jest to nowe rozwiązanie, niestosowane dotychczas w polskiej procedurze sądowoadministracyjnej i podobnie jak postępowanie uproszczone ma na celu przyśpieszenie rozpoznania spraw.
Postępowanie mediacyjne może być przeprowadzone na wniosek skarżącego lub organu, a także z inicjatywy sądu (z urzędu). Jego celem jest wyjaśnienie i rozważenie okoliczności faktycznych i prawnych sprawy oraz przyjęcie przez strony ustaleń co do sposobu jej załatwienia w granicach obowiązującego prawa. Prowadzi je sędzia lub referendarz sądowy, którego wyznacza przewodniczący wydziału. Posiedzenie mediacyjne odbywa się z udziałem stron, z jego przebiegu spisuje się protokół, w którym zamieszcza się stanowiska stron, a w szczególności dokonane przez strony ustalenia co do sposobu załatwienia sprawy. Na podstawie ustaleń dokonanych w postępowaniu mediacyjnym, organ uchyla lub zmienia zaskarżony akt albo wykonuje lub podejmuje inną czynność stosownie do okoliczności sprawy w zakresie swojej właściwości i kompetencji. Jeżeli przeprowadzenie mediacji nie doprowadzi do przyjęcia ustaleń przez strony, sprawa podlega rozpoznaniu przez sąd.
Postępowanie mediacyjne jest zatem rozwiązaniem mogącym się przyczynić do polubownego rozstrzygnięcia sporu między organem administracyjnym a stroną poprzez zawarcie kompromisu.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie
ul. M.C. Skłodowskiej 40
20-029 Lublin
tel. 81 53 10 728, fax 81 53 10 710
NIP 712 23 04 012
REGON 432686780
KONTO BANKOWE NBP Oddział Okręgowy w Lublinie
68 1010 1339 0092 4722 3100 0000
Ilość odwiedzin: 2545311